Make-up, make us UP! hehehe~

Orang kate, make-up tu cam menutup cela... Org tak cantik pun, leh jadi cantik bile mekap. Kekadang, manusia tu mmg da dilahirkan dgn wajah yg cantik, kulit yg licin, hidung yg mancung, kening yg tersusun molek, bulu mata yg melentik, mata yg galak, dan lelain lagi coz mmg da keturunan hidung mancung, mak bapak yg jelita & ensem & faktor2 lain la...

So, kesian kat org yang category tak termsuk kat senarai diatas. Bile kte rase diri tak cantik, confident level merosot, kwn tak ramai, nak bercakap pun segan... Org yg da category lawa, cantik dan bergaya ni, takyah mekap pun mmg da sah2 lawa. So, tak salah kan klu org yg category tak lawa mane ni, nak jadi cantik, lawa & bergaya dengan menggunakan mekap.

Dgn kuasa mekap, hidung leh nampak mancung, pipi leh nampak menonjol, mata leh nampak galak, bulu mate leh nampak melintik, kening leh nampak tersusun kemas, bibir leh nampak seksi, kulit yg berparut2 leh nampak licin. Betulll....cam Amy Ameera Makeup ni, dgn sentuhan die, sume pengantin yg die make up jadi lawa... Wat seseorang tu jadi extravaganza...Jadi meletopp gituww! Bak kate Amy dlm blog die..."Everyone Deserve to be Beautiful!" Aku sangat setuju dgn quote die tu...Sbb tu aku pulak kate, Make-up, Make us UP!!!

SEBELUM
SELEPAS




Demo Make-up by Amy Ameera. Cantik kan?!












Ye la, aku ni malu nak ngaku category cantik...Hahhaha...So, sebelah kaki masuk category kureng cantik. Sebelah kaki je tau...Hahaha... Muka ni klu tak tepek bedak, tak calit eye-liner, aiyo....cam tah hapo-hapo....Aku ngaku aku kuat mekap. Kuar umah paling tak msti bedak & eye-liner. Da kemestian da... Klu org kate aku lawa, aku terus je ckp, "saye mekap, mmg la nampak lawa"... Ala-ala merendah diri gituw...hahaha... 

Tak kisah la lawa ke tak. Sape nak pakai mekap coz nak rase lawa, ok je..tuk kepuasan diri sendiri, ye tak?! Nak pakai or tak, hak individu. Ikut suka die la, muka die kan?! Paling tak, muka tak lawa leh jgk di make-up bagi lawa. Tapi klu perangai tu TAK lawa tu, leh pakai mekap ke nak lawakan? Opss...Tanye hati, jawap sendiri...Kuang3~

No comments:

Post a Comment