What girl want?!

Apesal Cheqsal tanye "what girl want? " Actually banyak idea kat kpala otak ni nak dikongsi. tapi kena wat sesatu...klu tak, haru! hehe..~


Alkisahnyer, ahad ritu aku kuar dgn Mr Chubby n kwn die dgn partner die la kan...Dorang ni baru2 je couple n tanyer ktorang nyer relationship da bapa lame. Then story mory la ktorang pasal kisah cinta kami yg nak masuk 6 tahun April ni. Wow! agak lama gak tuh...Mereka bertanye apekah rahsianyer... Usually Mr Chubby yg akn bercerita alkisah ceritera cinta ni, tapi that time, aku yg banyak potpet2 tanpa sedar..Ahaha...ader ek camtu...?
With Miss Tuti - Mr Chubby's trainer
Aku share dgn mereka, nak tahan lama dlm hubungan actually dua2 pihak kena main peranan sbnrnyer... Pada awalnyer, aku & Mr Chubby juz kwn je even though niat Mr Chubby nak aku jg gf die. Tapi dek kerana frust menonggeng tertonggeng, aku susah nak caye laki, including Mr Chubby. So maafla ye... kte kawan je la...

After 5 month berkawan Mr Chubby masih dgn pendiriannyer nak couple dgn aku, aku memberi keputusan... "Baiklah, jika ini permintaanmu, akan ku tunaikan, (kte couple) tapi jgn nyesal yer...!"Hahaha...takde la ckp camtu, tapi maksud lebey kureng la...Oh ya, sepanjang aku berkenalan dgn Mr Chubby, aku tak pernah berpura2. Aku tonjolkan gigi taringku, kuku besiku, kepala batukumata duitanku...Hamboi...manusia ke ape aku ni? Tak takot ke Mr Chubby oi~

Aku wat camtu dgn tujuan nak membuktikan laki sume SAMA. Mase nak je mulut manis, ble da dapat, pastu dpt tau perangai macam2, mula la cri yg lebih baik...Cam la ko tu baik sangat! Tu la effect nyer frust bercinta yg aku dpt. Then aku tunjukkan perangai aku yg ngade2 terlebih ni, coz nak buktikan, yg die pun akn tinggalkan aku. Weh, sape ley tahan dgn perangai aku nih...~

Tahun pertama & kedua adalah cabaran tuk Mr Chubby tuk yakinkan aku, sememangnyer akulah pasangan yg die cari. Cewah~ Mcm2 aku uji kesabarannyer hinggan tahun ketiga baru aku yakin n dpt membalas cintanyer sepenuh ati. Sbelum tu, half2 je tau...Sori ye Mr Chubby...Wink3~


Then kwn Mr Chubby tanyer lagi, pe perempuan nak sebenarnye? Haa...cam tajuk post aku ni la... What girl / women want?... Aku bercerita lagi...Mr Chubby mendengar tanpa bersuara. Dgn hati penuh cinta, aku kate.... Actually we want our partner accept baik n buruk. Cam aku, mase aku kenal Mr Chubby, perangai buruk aku mengade2 cam kude, merajuk tak tentu pasal, lari dari masalah, malu terlebey, cepat melenting, tak sabar...HAmboi...banyak tul kan? and aku nak tgk, Mr Chubby tahan & leh terima ke perangai yg sangat buruk ni...? Guess what?!

Of course la...sbb tu stay sampai skrg. Ahaks..terlebey suda...~ Mr Chubby terima sape aku n terpaksa tahan dgn mcm2 kerenah aku. Tapi... dgn MAGIKNYE, die tukarkan my bad side to good side...Ha, bagaimana?! Die tegur aku dgn penuh berhemah n pade mase yg sesuai. Dan yg pasti aku ni kena la leh ditegur... Klu perangai buruk aku ni takleh ditegur, mmg tak ke mana la kan... Tgh sibuk bercerita, muka Mr Chubby tetibe kemerah-merahan. Oit apa pasai? Hanye Mr Chubby yg tau~ 

So, meaning...mmg la sume pasangan kena terima baik & buruk pasangan die, tapi pasangan kena men peranan tegur menegur supaya yg buruk tu leh jadi baik, yg sedia baik jd lebih2 baik...Yg penting, masing2 leh ditegur. Boleh gitu?

Aku takley la ckp banyak sangat kan coz lom kawin pun lagi... Hope klu da kawin pun still camni la...Ha, cakap pasal kawin...next post aku story morey sambungan post "Jiwa Kaco"... Daaaa~

No comments:

Post a Comment