kawin...kawin...kawin...! Bosan~

cont last post...

Blk je umah, badan da penat. ye la, seharian merayau. Nenek plak ade kat umah Umi jemput petang td. Aku pun bersalam dan berbasa basi. Die tanye aku g mane dan dgn sape. Aku ckp la ade interview, Mr Chubby antakan. Aku da lame perkenalkan Mr Chubby kat die. Pastu ttbe nak bebel kat aku, bile nak tunang, nak kawin. Bikin panas je, yela, bdn tgh penat. Aku tau msti sbb Umi aku ni cerita macam2...Die sume nak share klu mak die dtg umah nih..Tak kisah la, tp uhh, byk cite lain lg kot.

Aku jwb la, aku baru nak keje. Da stable baru la leh pk pasal tunang ke kawin ke. Pastu die kate, tunang la dulu, takkan tunang pun tak de duit? Asik kuar sana sini. Wan (nenek) tegur aje...

Hek'ele...Kamon la...Korang pk aku ni tak hingin nak kawin ke? Suka sangat ke kuar takde hubungan sah ni? Klu ikut hati nak je nikah gantung. Nikah mampu la, nak kenduri kawin tu yang mampus! Tapi tanak plak bg...Aku sendiri sedar la mmg tahap kitorang da tahap wajib kawin, tp kewangan tak kukuh, ingat sesenang je nak kawin? Tak pikir ke malas pikir ni? Tak faham2 lg ke? Tunggu aku keje then atleast aku leh stable kan kewangan aku, tak kaco duit Mr Chubby. Leh la die mnyimpan cepat cikit.

Ape ingat aku takde niat nak kawin. Alasan dorang takot Mr Chubby memainkan aku. Yg aku ni jual murah sangat, sesenang je kuar dgn die. Hamboi mulut! Klu Mr Chubby nak tinggalkan or memainkan aku, takyah tunggu 6tahun la, da lama die blah. Aku da explain da aritu. Once aku da keje, da stable, nk ckp pasal ni, silakan. Tapi now is the wrong time!

Aku hangin sbb aku sendiri stress memikirkan pasal kawin ni. So aku cube sedaya upaya bersabar dan bersyukur dgn apa yg ada. Cube pk yg positive mungkin lom sampai seru. Nape aku susah nau nak dpt keje tuk kumpul duit kawin. Tapi aku redha, aku terima ketentuannya. Semua tu aku da dpt control dgn mind aku, tp aku takleh klu family aku ckp bab2 bile nak kawin. Cube la faham keadaan. Klu setakat nak nikah, duit da ade. Klu nak kenduri, tu kena tunggu lagi ye...

Pas ni klu ckp byk lg, aku swuh nikah kan aje. Nikah gantung. Aku lagi suka! =P
Bosan!

2 comments:

Gadis Kecil said...

pulak dah? bersabarlah.. kdg2 ibu bapa ni susah nak baca pemikiran mereka. tapi sebagai anak kita harus redha dan menerima nasihat mereka sebab setiap ape yg mereka pikirkan demi kebaikan kita.

chill ya cheq sal.. :)

btw, nak tnye ni ! caner nak ubah tulisan kat entry kita ek? haha tak tahu ler..

cHeQ SaL said...

Hoho...actually cool je. Mayb time karang post ni ter'over cikit. Tau tu, but as i say, sape tanak kawin kan. Lom sampai rezeki. SAbau je lau..>~

Klu tak salah la...nak tukar tulisan, g kat Design > Template Designer > Advance > pastu kat ctu pilih la nak tukar fond utk blog title ke, body text, etc. Slamat mencube. hihihi

Tq singgah blog apesal-cheqsal =)

Post a Comment