Maid of honors / bridesmaid


Ni kali ke2 aku jadi pengapit tuk Majlis Persandingan kawan aku, Ennz & Amy. Yg pertama dulu 2009, my beloved friend, Fizah & Afiq. Mr Chubby pun jadi pengapit time tuh. This time aku sorang je, Mr Chubby keje. Next time in November, aku da di booking tuk jd pengapit NANI dan pasangan nya. Ha, pasni sape lagi nak booking aku sementara im single nih? Heheh…Chop3…!Best sangat ke jadi pengapit nih?!!

Fizah & Afiq - 2009
Pendapat aku, stelah 2 kali jadi pengapit, aku rasa diberi penghargaan coz dalam ramai2 kawan2 die, aku terpilih untuk menjadi pengapit. Rasa sangat istimewa sbg seorang kawan. Kita menjadi saksi saat bahagia die dan suami. Dalam masa yg sama, kita mendoakan kebahagian die sampai akhir hayat.

Ennz & Amy

Kekadang ada je org pilih kita jadi pengapit sbb da takde org lain. Tapi takpe la, mungkin rezeki kita tuk jadi org istimewa dlm majlis istimewa dia. Aku ok jew. Walaupun penat, tapi sangat hepi bile tgk pasangan pengantin bersatu dan hidup gembira.
Ennz & Amy - Mei 2011
Untuk aku, bila majlis aku nanti, sapa pun pilihan aku, aku harap kawan2 yg lain tak kecik hati or terasa hati dgn aku. Aku perlu memilih org yg benar2 memahami aku, yg benar2 ada waktu aku susah dan senang, yang akan menjadi pengapit terbaik pada hari bahagia aku nt. Org tu mestilah org yg aku percayai, yang aku selesa bersamanya, yang menghargai dan menyayangi aku spt aku menyayangi kawan2 aku.

Kepada yang tak terpilih, mungkin kerana kurang criteria di atas, namun aku tetap sayang korang suma coz aku tau aku juga mungkin kawan yang baik untuk kalian. Jangan plak tak dtg majlis aku sbb aku tak pilih korang jadi pengapit aku. Klu pengapit leh cam flower girl, reramai beratur, suma kwn rapat aku nak swuh jadi pengapit. Tapi kena pilih satu je. So, terima dgn hati terbuka tiada cela tau! =)


2 comments:

yenny said...

heheheheh jd pngepitttt eh pngapittttt turn sal bila?? hehehe
pa2 pn sal lawooo oooo...(pssttt lawa dr pngntin hehehehe)

cHeQ SaL said...

turn sal? insyaallah, klu da keje ni leh kumpul duit, cukup je duit sal bg berita baik. Target sal sblm tgh thun depan. doakan ye...(psstt: betul ke lagi lawa dr pengantin nih? hahah)

Post a Comment